Vitamin C: V jakých plodech ho najdeme nejvíce?

Naše tělo je z mnoha hledisek takřka dokonalým strojem. Avšak v souvislosti s vitaminem C bychom o tomto tvrzení mohli pochybovat. Vitamin C potřebujeme, avšak nedokážeme se jím předzásobit na déle než 3 dny. To věděli už námořníci, kteří se v polovině 18. století vydávali na dlouhé plavby.

Díky dostatečnému množství vitaminu C v těle je posílen náš imunitní a nervový systém, snižuje se míra únavy, vyčerpání a je podporována naše celková vitalita. A v neposlední řadě působí jako prevence mnoha onemocnění.

Vitamin C se dříve do těla doplňoval pouze z přírodních zdrojů, tedy z bylin a plodů. Patrně nejbohatšími zdroji vitaminu C jsou citrusové plody. Zde však musíme dávat pozor. Vitamin C obsahují pouze čerstvé a kvalitní plody. Dovoz, dlouhé a špatné skladování, chemické ošetření či sběr ještě nezralých plodů množství vitaminu C v plodech velmi snižují.

Čtěte také: Aronie černá. Vitaminová bomba pro každého

Dalšími zdroji vitaminu C jsou rakytník řešetlákový, rybíz, angrešt, jahody, papriky, rajčata, zelí, petržel, špenát, kapusta, hlávkový salát, fenykl či brambory. Velmi zajímavá je také tropická rostlina zvaná acerola neboli barbadoská třešeň. Acerola obsahuje vitamin C ve formě složené kyseliny askorbové, která má trvalejší vliv než jednoduchá, průmyslově vyráběná kyselina askorbová. Obsah vitaminu C v acerole je až třicetkrát větší než v pomeranči, a je tak společně s camu camu plodem s největším obsahem vitaminu C na zemi. Kromě vitaminu C obsahuje také vitaminy A, E, vitaminy skupiny B či flavonoidy.

Někdy však nemáme možnost tělu dopřát dostatečné množství vitaminu C z přírodních látek. Proto můžeme potravinové zdroje nahradit i kvalitními potravinovými doplňky, a zlepšit tak svou imunitu i vitalitu.

  

Najdi lékárnu

Najít Vaší nejbližší lékárnu:

Použijte vyhledávací pole výše.

Lékárny Alphega od A do Z ►