10 DŮVODŮ PROČ ZAŘADIT DO SVÉHO ŽIVOTA POHYB

Ze všech koutů světa se neustále ozývají hlasy, které nám vyčítají nedostatečný pohyb. Ochabují nám svaly, tloustneme a jsme podráždění. A náš nejčastější argument? „Na cvičení nemám čas, musím se věnovat práci
a rodině.“ Přestaňme se vymlouvat a začněme pro své tělo něco dělat. Přinášíme vám 10 důvodů, proč se cvičením skutečně začít.

 

Endorfiny

Jakmile své tělo rozpohybujeme, tělo jako by dostalo kopanec. Organismus se náhle ocitá v situaci, která pro něj není běžná, a mozek začne do těla vylučovat endorfiny – hormony štěstí. Endorfiny pomáhají zlepšovat naše duševní zdraví, snižují stres a pomáhají zahnat pocity úzkosti. Pro vyplavení hormonů štěstí do těla stačí jen několik minut zvýšené pohybové aktivity, a pokud se do těla dostávají pravidelně, pomáhají odstraňovat
i dlouhodobé psychické problémy jako deprese, fobie či záchvaty paniky.

 

Energie

Ačkoli se vám to může zdát jakkoli nepravděpodobné, fyzická aktivita skutečně zahání únavu a dodává tělu energii. Aerobní cvičení, jako je aerobic nebo i chůze, dokážou rozpohybovat metabolismus, a to i klidový. Půl kilogramu svalové hmoty totiž spotřebuje až šest kalorií denně jen proto, aby se udržel.

 

Lepší spánek

Existují studie, které říkají, že fyzická aktivita pomáhá rychlejšímu usínání a kvalitnějšímu spánku. Pozor, cvičit by se ale nemělo těsně před tím, než uléháme do postele, protože bychom mohli dosáhnout úplně opačného efektu.

 

Sebedůvěra

Stanovte si pohybový cíl, který považujete za nereálný, a pokořte sami sebe. Pokud jste nikdy neběhali a najednou vydržíte běhat celou hodinu v kuse, vaše sebedůvěra o nějaký ten stupínek stoupne. Nehledě na to, že při pohybu se začne tvarovat vaše tělo. Plavky už by neměly být stresujícím kusem z vašeho šatníku.

 

Stres

Jakmile se začneme pravidelně pohybovat, tělo sníží produkci stresových hormonů adrenalinu a kortisolu. Stres sice úplně nevymizí, ale tělo se dokáže uklidnit. Mozek rozpozná, co je příčinou stresu, a dokáže s ním pracovat.

 

Produktivita

Dáme-li si pauzu uprostřed pracovního dne, zásadně tím zvýšíme produktivitu práce. Kromě toho se díky již zmíněným endorfinům dostaneme do velmi příjemného rozpoložení. Radost z dobrých pracovních výsledků tak ještě podpoří dobrá nálada na pracovišti.

 

Hubnutí

Obezita snižuje délku života v průměru o devět let. Mírná obezita může být dokonce mnohdy škodlivější než obezita vyššího stupně. Pokuste se několikrát týdně věnovat pohybu alespoň 30 minut a zažeňte hrozbu nejrůznějších onemocnění, která znepříjemňují život.

 

Delší život

Jestliže obezita život zkracuje, cvičení ho naopak prodlužuje. Fyzická aktivita snižuje riziko předčasného úmrtí až
o 30 %. Nemusíme být sportovní fanatici, stačí lehká aktivita a tělo se nám za ni bohatě odmění.

 

Pevné kosti

Pravidelným cvičením posilujeme nejen svaly, ale rovněž dodáváme svým kostem pevnost. Pravidelné cvičení snižuje riziko vzniku osteoartrózy až o 83 % a riziko zlomeniny kyčle u starších lidí snižuje až o 68 %. Cvičení navíc pomáhá udržovat rovnováhu a koordinaci.

 

Zdravé srdce

Cvičení zvyšuje průtok krve kolem srdce, a tím i množství kyslíku dodávaného do celého těla. Dále pomáhá snižovat krevní tlak a hladinu cholesterolu. Podle posledních výzkumů snižuje pravidelný pohyb riziko onemocnění srdce a mozkové mrtvice o 35 %.

Najdi lékárnu

Najít Vaší nejbližší lékárnu:

Použijte vyhledávací pole výše.

Lékárny Alphega od A do Z ►